Πού θα Κοιμηθείς Απόψε;

Πού θα Κοιμηθείς Απόψε;

Garde Alternée

14 Ιουνίου στους κινηματογράφους

 Εσείς πώς θα αντιδρούσατε αν μαθαίνατε ότι ο σύντροφος της ζωής σας, έχει ερωμένη; Μάλλον όχι τόσο αναπάντεχα όπως η πρωταγωνίστρια της ξεκαρδιστικής κωμωδίας «Που θα Κοιμηθείς Απόψε;».

 Σε σκηνοθεσία της Αλεξάντρα Λεκλέρ, που επιστρέφει μετά από δύο μεγάλες εμπορικές επιτυχίες («Maman», «Όλοι οι Καλοί Χωράνε») για να προτείνει έναν… διαφορετικό τρόπο να αντιμετωπίσει κανείς την απιστία και να δροσίσει τις καλοκαιρινές νύχτες μας με γέλιο και ανατροπές!

 

Η Σαντρίν, παντρεμένη εδώ και δεκαπέντε χρόνια και μητέρα δύο παιδιών, ανακαλύπτει ότι ο άνδρας της Ζαν, διατηρεί εξωσυζυγική σχέση, όταν βρίσκει τα μηνύματα της ερωμένης στο κινητό του. Εκεί που κανείς θα περίμενε ότι αυτό θα σήμαινε την αρχή του τέλους για τον γάμο της, η Σαντρίν έχει μια εντελώς ριζοσπαστική ιδέα: όταν ξεπεράσει το σοκ, θα αποφασίσει να συναντήσει την αντίζηλό της Βιρζινί, για να της προτείνει μία ιδιαίτερη συμφωνία: να μοιραστούν την «κηδεμονία» του Ζαν, να ζουν μαζί του δηλαδή εκ περιτροπής. Οι δύο γυναίκες δίνουν τα χέρια και βάζουν σε εφαρμογή το σχέδιό τους, επιβάλλοντας στον κοινό τους σύντροφο το νέο αυτό τρόπο ζωής. Αυτό που, όμως, αρχικά μοιάζει σαν όνειρο κάθε άνδρα -μία εβδομάδα με τη σύζυγο, μία με την ερωμένη- ίσως δεν είναι η τέλεια ζωή που φανταζόταν ο Ζαν…

Συνάντηση με τη σκηνοθέτη Αλεξάντρα Λεκλέρ

 

Οι προηγούμενες ταινίες σας βασίστηκαν σε πραγματικές ιστορίες. Τι ενέπνευσε την περίπτωση του «Πού θα Κοιμηθείς Απόψε;»;

 

Το να σε τσακώσουν να απατάς χάρη σε μηνύματα στο κινητό, είναι πλέον μια συνηθισμένη κατάσταση – ακούς συνέχεια τέτοιες ιστορίες. Πριν μερικά χρόνια, έζησα κι εγώ μια παθιασμένη ιστορία αγάπης με έναν παντρεμένο μέχρι που βρήκε τα μηνύματά μας η γυναίκα του.  Έκανε τον άρρωστο για τρεις εβδομάδες για να με αποφύγει και έπειτα μου είπε να χωρίσουμε. Εγώ τον ήθελα τόσο που ήμουν έτοιμη για όλα: μέσα σε μια κρίση απελπισίας, του ζήτησα να προτείνει στη γυναίκα του να τον μοιραστούμε, να τον έχουμε εκ περιτροπής ανά μια εβδομάδα. Φυσικά αρνήθηκε και η ιστορία μας έληξε, αλλά μερικά χρόνια αργότερα, ψάχνοντας ιδέα για την καινούργια μου ταινία, συνειδητοποίησα ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια πρώτης τάξης κωμωδία για τις σχέσεις. Όλα τα υπόλοιπα, φυσικά, ήταν αποκύημα της φαντασίας μου!

 

Θα μπορούσαμε να δούμε την ταινία ως μια κριτική για τα ζευγάρια;

 

Δεν θα έλεγα ότι είναι κριτική, όχι. Πολλοί βρίσκουν την ισορροπία τους όταν είναι σε σχέση και βάσει της δικής μου εμπειρίας ξέρω ότι, όταν λειτουργεί μια σχέση, είναι ό, τι καλύτερο μπορεί να σου συμβεί. Δεν ήθελα να κατακρίνω μια τέτοια συνθήκη.

 

Στην ταινία είναι η σύζυγος εκείνη που προτείνει τον ιδιαίτερο αυτό διακανονισμό. Γιατί;

 

Ήξερα ότι, σε αντίθεση με την προσωπική μου ιστορία, έπρεπε ο άνδρας να πει ναι, ή να μην έχει καν την επιλογή να πει όχι. Αλλιώς δεν θα υπήρχε ταινία. Αυτό, φυσικά, δεν θα μπορούσε παρά να έρθει σαν ιδέα από τη σύζυγο, τη «νόμιμη» σύντροφο. Είναι περισσότερο διαταγή, παρά πρόταση αυτό που του κάνει. Το προτείνει επίμονα στην ερωμένη, αλλά στον σύζυγο το επιβάλλει! Και στην αρχή δεν είσαι καν σίγουρος ότι το εννοεί. Ήθελα να πλανάται η αμφιβολία για τα απώτερα κίνητρά της, μέχρι που αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για ένα σχέδιο για να κατακτήσει εκ νέου τον άπιστο σύζυγό της. Ρισκάρει τα πάντα από αγάπη, για την αγάπη.

 

Η γυναίκα αυτή, που ρισκάρει τα πάντα για να σώσει το γάμο της, φέρεται μερικές φορές σαν τύραννος και θα μπορούσε να καταλήξει αντιπαθής. Κι όμως είναι συμπαθής – πώς το καταφέρατε αυτό;

 

Έπρεπε πραγματικά να συνδεθούμε βαθιά με τους χαρακτήρες αυτούς. Αγάπησα ιδιαίτερα τον χαρακτήρα της Σαντρίν, κυρίως τις στιγμές που οι μηχανορραφίες της γύριζαν εναντίον της και την ανάγκαζαν να αποκαλύψει τα βαθιά της ελαττώματα. Η αφέλειά της τις στιγμές εκείνες, την κάνουν φοβερά συμπαθή και διασκεδαστική στα μάτια μου.

 

Ένα από τα βασικά συστατικά μιας καλής κωμωδίας είναι ο ρυθμός. Πώς δουλεύετε τον ρυθμό;

 

Αυτό ξεκινά από το σενάριο και τους διαλόγους. Όσο γράφω, τους διαβάζω φωναχτά μέχρι να με ικανοποιήσει ο ήχος τους, η μουσική τους. Έπειτα η επιλογή των ηθοποιών είναι τεράστιας σημασίας. Γνώριζα και είχα συνεργαστεί με τους τρεις πρωταγωνιστές μου και ήθελα πολύ να δουλέψουμε πάλι μαζί. Μου αρέσει η ιδέα να δημιουργήσω μια μικρή κινηματογραφική «οικογένεια».

 

Και κατά τη διάρκεια της σκηνοθεσίας;

 

Εκεί που ο ρυθμός είναι πιο χαλαρός απ’ ό, τι είχα στο μυαλό μου, φροντίζω να παρεμβαίνω στο μοντάζ. Αλλά φροντίζω και τις παύσεις αντίστοιχα, είναι κρίσιμες σε μια κωμωδία. Δεν πρέπει να βομβαρδίζουμε το θεατή με έναν ρυθμό υπερβολικά μηχανικό. Αν ο ρυθμός γίνει πολύ βεβιασμένος, δεν συνδεόμαστε πια με αυτό που βλέπουμε και ακούμε. Ο ρυθμός έχει να κάνει και με την αντίθεση.

 

Η ταινία σας έχει κάποιο μήνυμα;

 

Σε καμία περίπτωση! Δεν χρειάζεται πάντα να τα δικαιολογούμε όλα, να τα εξορθολογούμε.  Η ταινία γεννήθηκε από την ανάγκη μου να γράψω μια μοντέρνα κωμωδία για μια αναπάντεχη κατάσταση. Δεν έχω στόχο να προκαλέσω – θέλω απλώς να κάνω τον κόσμο να γελάσει. Η ιστορία μιλά για την απιστία και τις συνέπειές της και ελπίζω οι θεατές να περάσουν τόσο καλά όσο εγώ όταν την έγραφα και την γύριζα!

 

14 Ιουνίου στους κινηματογράφους

από τη Rosebud.21

 

 

Σκηνοθεσία: Αλεξάντρα Λεκλέρ
Σενάριο: Αλεξάντρα Λεκλέρ
Ηθοποιοί: Βαλερί Μπονετόν, Ντιντιέ Μπουρντόν, Ιζαμπέλ Καρέ
Διάρκεια: 104 λεπτά
Διανομή: Rosebud .21, Seven Group